• +36 1 278 3550
  • penzugy@mahart.hu
Mahart-Szabadkikötő Zrt. Mahart-Szabadkikötő Zrt.
  • Kezdőlap
  • Közérdekű adatok
    • Szervezeti, személyzeti adatok
    • Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
    • Gazdálkodási adatok
    • Európai Uniós támogatások
    • Közbeszerzési terv
    • Közbeszerzési eljárások
    • Archívum
    • Szerződésnyilvántartás
  • Projektek
    • DanuP-2-Gas, DTP3-745-3.2
      • A projekt tartalma
    • IKOP-2.1.0-015-2016-00025
      • A projekt tartalma
      • Támogatási szerződés
      • Vállalkozási szerződés
    • IKOP-2.1.0-15-2018-00049
      • A projekt tartalma
      • Támogatási szerződés
      • Vállalkozási szerződés
    • KÖZOP-4.5.0-09-11-2012-0002
      • A projekt tartalma
      • Támogatási szerződés
      • Vállalkozási szerződés
    • DTP1-175-3.2
      • A projekt tartalma
      • Támogatási szerződés
      • Hírlevelek
      • Sajtó
    • KÖZOP-4.5.0-09-11-2012-0003
      • A projekt tartalma
      • Támogatási szerződés
      • Vállalkozási szerződés
    • KÖZOP-4.4.0-09-2010-0003
      • A projekt tartalma
      • Támogatási szerződés
      • Vállalkozási szerződés
    • KÖZOP-4.5.0-09-11-2012-0002
      • A projekt tartalma
      • Támogatási szerződés
      • Vállalkozási szerződés
  • Kapcsolat

Vállalkozási szerződés

Vállalkozási szerződés pdf icon (3MB)

Vállalkozási szerződés 1. sz. módosítása pdf icon (1MB)

Vállalkozási szerződés 2. sz. módosítása pdf icon (1MB)

Támogatási szerződés

Támogatási szerződés pdf icon (8MB)

Támogatási szerződés 1. sz. módosítása pdf icon (8,5 MB)

Támogatási szerződés 2. sz. módosítása pdf icon (1MB)

RO-RO kikötő létesítésével a Csepeli Szabadkikötő intermodális kapcsolatainak fejlesztése

1.) Partfalépítés


A Csepeli Szabadkikötõben az 1928-as átadás után jelentős partfalépítési munkák már nem történtek, így a II. számú kereskedelmi medence nyugati oldalának egy része, valamint a teljes északi oldala nem kapta meg a part és rézsûvédelem szempontjából fontos partfal mûtárgyakat.
Az építés másik indoka, hogy jelenleg a Kikötõ csak részlegesen felel meg az 50/2002-es GKM rendeletben elõírt medence mélységét meghatározó kritériumának. Ahhoz, hogy a Rendelet alapján a Kikötõre meghatározható 92,10 mBf-i mederszint teljesíthető legyen, elengedhetetlenül szükséges az eddig nem burkolt partoldalak kiépítése.
A rézsûs partfalak 437 m teljes hosszban épülnek meg, úgy hogy egy 163 m hosszú függõleges partfalrészt fognak közre. A partfalak a bejárati csatorna nyugati oldalán kiépített partfalhoz csatlakozva indulnak 40 m hosszban, majd függőleges partbiztosításra vált egészen a II. medence észak-nyugati sarkáig, ahonnan a teljes északi oldal rézsűs partfalként épülne ki, ily módon csatlakozna az épülő RO-RO kikötő hasonló kialakítású rézsűvédelméhez.

2.) Mederkotrás

A kikötõmedencék és bejárati csatornák kotrása részben a 90-es években elmaradt kotrási feladatok miatt kialakult jelentõs feliszapolódása, részben pedig az 50/2002-es GKM rendeletben, a medencés kikötõre elõírt medermélységek kialakítása indokolja.
A bejárati csatornák eredeti fenékszintje 92,72 mBf, míg a kereskedelmi medencéké 93,22 mBf. A Rendeletben elõírtak szerint a kotrási szintek a bejárati csatorna tekintetében 91,90 mBf-i, míg a medencékben 92,10 mBf-i szintre kerülnének kialakításra.
A kotrás két ütemben történik., mivel a meglévõ függõleges partfalak és egyéb mûtárgyak mellett az eredeti 93,22 mBf szintnél mélyebbre az állékonyságuk veszélyeztetése nélkül, nem alakítható ki a mederfenék. Az I. ütemû mederkotrások során ezeknek a medermélységeknek az újraelõállítása történik meg.
A medencekotrás II. ütemében kerülne kialakításra a jogszabály által elõírt medergeometria biztosítása úgy, hogy a I. medence szintje az eredeti szinten maradna, míg a II. medence függõleges partjai mellett egy 10 m széles nyomópadka maradna vissza. A már kiépített rézsûs partoknál a lábazati kõrakatok megerõsítésével érhetõ el a partok állékonyságának biztosítása.

3.)Kapacitást növelõ vasúti pálya építés

3.1 Tranzitvágányok kapacitást bõvítõ átépítése
A Tranzit vágányok közvetlenül a II. számú kereskedelmi medence déli oldalának függõleges partfala mellett helyezkednek el.
1976-os létesítésüket az ún. F raktárak és a Tranzit raktár kiszolgálása tette szükségessé. Napjainkra ezek a raktárak korszerûtlenné váltak, bontásuk után a területüket, a közvetlenül mellettük mûködõ, folyamatosan fejlõdõ és bõvülõ konténer terminál veszi át.
A vágányok kialakítása, nyomvonala és jelenleg meglévõ kockakõ burkolata nem alkalmas azon igények és terhelések kiszolgálására melyeket a korszerû konténertárolás és vasúti rakodása teremt.
Az elkészült tervek szerint a 34. sz. Tranzit bejárati I. vágány kismértékû korrekciójára van szükség, illetve új 34/1. sz. Tranzit bejárati II. vágány épül a másiktól 5,00 m tengelytávolságra a 1343-2004. tervszámú terv szerint. A 34. sz. vágány 5+05,85 szelvényébe kerül beépítésre az új 61. sz. 48 XXVII-1:7,95 típusú balos kitérõ, melynek vége a kezdõszelvény felé mutat. A tervezett állapot szerint a 35. sz. vágány megszûnik, a 36. és 37. sz. vágányok átépülnek.
3.2 Új partfali vágány építéseEgy nyertes pályázatunk kapcsán az új kiépülõ függõleges partfal mellett egy korszerû, rámpás Ro-Ro kikötõ létesítése kezdõdött meg.Ahhoz, hogy az új Ro-Ro kikötõhely teljes körû, trimodális szolgáltatásokat lásson el, elengedhetetlenül szükséges a kiépülõ függõleges partfal mellett egy vasúti pálya kialakítása.
A tervezett vágány, az ún. Kültelki összekötõ vágányból leágazva egy összekötõ 14,027 m hosszú egyenes szakasz után egy R=210 m sugarú balos ívvel, a Szikratávíró utat STRAIL lemezekkel kiépített átjáróval keresztezve fut be a II. számú kereskedelmi medence északi oldalára, ahol még egy R=1000 m sugarú rövid, 25,503 m hosszú balos ívet követõen egy 217 m-es egyenes szakasszal éri el a vágánylezárást biztosító földkúpot. A Tervezett vágányszakasz teljes hossza 725 m.

© 2025 MAHART-SZABADKIKÖTŐ ZRT. Minden jog fenntartva. Weboldal, IT outsourcing, domain, tárhely - NdIT22 Kft.
  • Kezdőlap
  • Közérdekű adatok
  • Projektek
    • DanuP-2-Gas, DTP3-745-3.2
    • DTP1-175-3.2
    • IKOP-2.1.0-015-2016-00025
    • KÖZOP-4.5.0-09-11-2012-0003
    • KÖZOP-4.5.0-09-11-2012-0002
    • KÖZOP-4.4.0-09-2010-0003
    • IKOP-2.1.0-15-2018-00049
    • KÖZOP-4.5.0-09-11-2012-0002
    • Archívum
      • KIOP-2.2.2-2-2007-10-0001/1
      • KIOP-2.2.2-2-2007-10-0002/1
        • A projekt tartalma
        • Támogatási szerződés
        • Vállalkozási szerződés
  • Kapcsolat